Error message

Deprecated function: The each() function is deprecated. This message will be suppressed on further calls in menu_set_active_trail() (line 2405 of /var/www/vhosts/tudruk.pl/includes/menu.inc).

Funkcjonowanie zamienników do pojazdów

Najnowsze

Świeca żarowa jest to urządzenie stosowane w silnikach wysokoprężnych i modelarskich służące do udogodnienia rozruchu, zwłaszcza w niskich temperaturach i stabilizację wolnych obrotów pracy silnika. Użycie świec żarowych pomniejsza też emisję szkodliwych składników spalin podczas rozruchu zimnego silnika.
motoryzacyjny Tand
Source: tand.pl
Świeca żarowa jest grzałką wkomponowaną w ściankę głowicy silnika, a jej fragment grzejny usytuowany jest we wnętrzu kolektora ssącego. W silnikach z wtryskiem pośrednim miejscem umieszczenia jest komora wstępna lub komora wirowa.

Dzisiaj niełatwo jest wyszukać istotnie nieszablonowy materiał. Jeżeli odczuwasz analogiczny dylemat, to zalecam ten link. Są tam zamieszczone emocjonujące kwestie.

Na skutek przepływania prądu elektrycznego z akumulatora spirala mocno nagrzewa się zwracając ciepło zasysanemu powietrzu z kolektora co efektywnie ułatwia rozruch. W silnikach z wtryskiem pośrednim świeca żarowa nagrzewa komorę, udagadniając odparowanie paliwa i samozapłon. Używanie świecy żarowej jest bardzo znaczące w silniku z wtryskiem pośrednim (np. 4C90), gdzie następują większe straty ciepła w komorze wstępnej, sterownik do świec żarowych podtrzymuje jej pracę jeszcze przez jakiś czas po uruchomieniu silnika. Ma to na celu zagwarantowanie stabilności obrotów biegu jałowego i uniknięciu drgań. Albowiem w silniku wysokoprężnym o wtrysku pośrednim w komorze wstępnej dochodzi do zapłonu paliwa - to w nich przeważnie instaluje się świece żarowe. Silniki z wtryskiem bezpośrednim wymagają użycia świec żarowych w trudniejszych warunkach rozruchu (np. w czasie mrozu, po wielkim ochłodzeniu silnika). W swym działaniu świece żarowy, która jest elektrycznym grzejnikiem, wykorzystano prawo Joule'a, gdzie przy przepływie prądu elektrycznego przez rezystor tworzy się ciepło. Po włączeniu napięcia zasilającego świecę temperatura spirali grzejnej podnosi się do
Serwis samochodowy
Author: JEREMY DUMOND
Source: http://www.flickr.com
momentu, gdy moc oddawana do otoczenia w postaci ciepła wyrówna się z mocą doprowadzonego prądu. Jeżeli pominąć małe straty energii w przewodach doprowadzających prąd do świecy żarowej, to całość dostarczonej energii elektrycznej jest zamieniona w ciepło.

Hej, sprawdź to (http://sklep.techkar.pl/produkty-techkar/akcesoria-czesci-myjek-cisnieniowych-techkar/osprzet_myjek_techkar/dysze-myjek-techkar,2,3544), jeśli dotąd nie dotarła do Ciebie wiadomość o tej atrakcyjnej stronie a przekonasz się, że okaże się ona dla Ciebie bardzo interesująca.

Spirala grzejna to przeważnie kilka zwojów drutu oporowego.

Cechą specyficzną silnika wysokoprężnego jest przebieg spalania różniący się od tej reakcji w silniku benzynowym. O ile w tym ostatnim zapłon mieszanki jest w wyniku iskry elektrycznej ze świecy zapłonowej, to w silniku wysokoprężnym na początku dochodzi do sprężenia powietrza do bardzo wysokiego ciśnienia (stąd miano tych jednostek – wysokoprężne). Sprężone powietrze osiąga wysoką temperaturę i wtedy wtryskiwane jest paliwo – następuje zapłon. Ale w wypadku zimnego silnika Diesla obowiązkowe jest wstępne podgrzanie komory spalania, aby umożliwić zainicjowanie zapłonu mieszanki paliwowo-powietrznej. Do tego właśnie potrzebne są części samochodowe- naprawa samochodów w Gdyni, sprawdź tand.pl.

Świece żarowe podgrzewają powietrze w komorze spalania do wymaganej temperatury w czasie od kilku do kilkunastu sekund. O tym, że pracują świadczy zapalona pomarańczowa kontrolka na desce rozdzielczej (zazwyczaj z symbolem spirali). Włącza się, gdy przekręcamy kluczyk w stacyjce. Z uruchomieniem silnika należy zaczekać dopóki nie zgaśnie.