Error message

Deprecated function: The each() function is deprecated. This message will be suppressed on further calls in menu_set_active_trail() (line 2405 of /var/www/vhosts/tudruk.pl/includes/menu.inc).

Jak profesjonalnie wytypować opakowanie dla swojego towaru? Parę uwag dla początkujących przedsiębiorców.

Najnowsze

Złota reguła, że nie szata świadczy o wartości człowieka, nie obowiązuje w odniesieniu do produktów dostępnych na sklepowych półkach. Klienci najczęściej kupują to, co jest ładnie lub niebanalnie zapakowane. Psychologowie biznesu powtarzają, że kolorystyka opakowania ma bardzo duże znaczenie.

Opakowanie plastikowe
Wywołuje w głowie klienta ciąg asocjacji i wpływa na jego percepcję firmy. W rezultacie, może decydować o tym, czy konsument włoży do koszyka jej towar, czy jednak nie. Jeżeli pojawiamy się w branży, najpierw musimy pomyśleć nad barwą jego opakowania. Kolor fioletowy sprawi, że będziemy kojarzeni jako marka innowacyjna, nie obawiająca się zmian. Żółty – znakomicie sprawdzi się w towarach przeznaczonych dla najmłodszych.

Czarny to kolor towarów luksusowych, dedykowanych dla elitarnego grona. Natomiast zieleń to najlepszy odcień dla towarów typu ekolub związanych z naturą. Nie tylko kolor (oklejanie samochodów folią wrocław cena) opakowań odgrywa rolę – musimy się też zastanowić nad ich surowcem. Opakowania plastikowe oraz opakowania z tworzyw sztucznych wciąż są najczęściej wybierane przez polskich producentów - firma Roboplast. Ich produkcją zajmuje się wiele przedsiębiorstw, są względnie niedrogie i solidne.


Powinniśmy jednak pamiętać, że w erze wzmożonej ochrony środowiska przyrodniczego, opakowania plastikowe i opakowania z tworzyw sztucznych mogą zniechęcać część ewentualnych nabywców. Alternatywą mogą być opakowania podlegające procesom biodegradacji. Ich koszt jest wyższy, ale możemy umieścić o tym wiadomość na produkcie. Jeszcze innym wyjściem są opakowania z papieru albo szklane.

Wielu konsumentów postrzega je jako przyjazne środowisku naturalnemu, ale niestety mniej trwałe, niż opakowania z plastiku. Co więcej, opakowania ze szkła mogą być niebezpieczne dla najmłodszych, dlatego część rodziców na pewno się na nie nie zdecyduje. Pojawiając się ze swoim produktem na rynku, musimy pamiętać, że wzrok klientów kuszą przede wszystkim niebanalne opakowania. Możemy wybrać niebanalny kształt lub charakterystyczny kolor.