Error message

Deprecated function: The each() function is deprecated. This message will be suppressed on further calls in menu_set_active_trail() (line 2405 of /var/www/vhosts/tudruk.pl/includes/menu.inc).

Jakim sposobem efektywnie zorganizować swój czas?

Najnowsze

Czas jest najcenniejszym oraz zarazem bardzo trwonionym dobrobytem, w który jesteśmy wyposażeni. Wiele ludzi poświęca większą część czasu na absorbowanie się wieloma, z reguły marginalnymi problemami i zadaniami, miast skupić się na niewielu, za to istotnych życiowo sprawach. Na co zatem warto zwrócić uwagę, planując swój czas?

terminarz
Author: Complete Merchandise
Source: http://www.flickr.com
a5 Kalendarz do wyboru



Częstokroć 20 proc. strategicznie spożytkowanego czasu i energii zapewnia 80 proc. wyników. Przy definiowaniu celów a także planowaniu działań oraz środków, jakie chcemy na nie poświęcić, trzeba wyszukać w życiu zawodowym i prywatnym 20 proc. składników sukcesu oraz przyznać im największy priorytet. Bardzo ważne jest, czy bierzemy pod uwagę ważność danego zagadnienia, czy może pilność. Zadania są podzielone na dwa kryteria: waga (ma związek z naszą misją) oraz pilność (powiązana jest z czasem). Zadania ważne (mają strategiczne przesłanie, są zauważalne ze względu na ich pilność. To kwestie niecierpiące zwłoki, konieczne do przeprowadzenia w jak najbliższym wykonalnym terminie, sprawy naglące). Zadania istotne, jednak mało pilne (wymagają planowania, również te długoterminowe, kładą one niemały nacisk na własny rozwój, poszukiwanie kreatywnych rozwiązań, delegowanie, dociekanie wiedzy, rozwój oraz szlifowanie osobistych wartości, tworzenie własnej misji). Zadania pilne, jednak nieistotne (obowiązki te nie wnoszą istotnych treści do naszych wartości ani kluczowych celów). Czynności z owej ćwiartki powinno się dzielić z innymi).

Przygotowaliśmy dla Ciebie kluczowy artykuł (http://www.auta-holandia.pl/flota/). Po kliknięciu w niego dowiesz się dużo informacji na interesujący Cię temat i będziesz miał możliwość zgłębić swoją wiedzę.

Zadania nieistotne oraz niepilne (to tzw. pożeracze lat; między innymi: bezpłodne buszowanie po sieci internetowej, przełączanie kanałów w TV, szwędanie się po galeriach handlowych itd).

Kalendarze firmowe
Z kolei biorąc pod uwagę przedsięwzięcia, je także można przyporządkować właściwym ćwiartkom, gdzie: zarządzanie kryzysami to panowanie nad sprawami, jak: napięcie, chroniczny brak czasu dla siebie jak też rodziny, brak odpoczynku, wszelkiego typu nałogi. Zarządzanie samym sobą to duchowa harmonia; utrzymywanie więzi familijnych, automotywacja. Zarządzanie cudzymi priorytetami jest to brak poczucia sensu realizowanych przedsięwzięć, a także celu i misji, brak umiejętności tworzenia związków z innymi osobami, niedoceniane poświęcanie się pozostałym. Zarządzanie pożeraczami czasu to brak umiejętności samodzielnego dbania o własne oczekiwania, nałogi.
W organizowaniu sobie czasu bardzo pomogą nam kalendarze firmowe, terminarze czy kalendarze książkowe. Zobacz na stronie